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要約 目的:診察券の代わりに顔認証カメラを用いて,受付業務の簡略化および患者間違いを防ぐシステムを作る。
方法:ジオビジョン社製の顔認証カメラJVS-AVD01を使用して患者の顔を認識させ,電子カルテの受付入力を自動でできるシステムを構築した。①iPadにインストールした顔認証カメラへの入力ソフトを使用して患者のIDと名前を入力する。②iPadで患者の顔を何枚か撮影し,登録する。③顔認証カメラを患者に見てもらい,顔認証を行う。④電子カルテと連携して,顔認証を行うと自動的に電子カルテの受付が完了する。
結果:初診の場合,IDと名前の登録,写真撮影を行うのと,診察券の代わりであることを患者に説明するのに数分を要した。再診時は,顔認証カメラを見てもらうだけなので受付が数秒で可能であった。患者間違いは,調査期間中にはなかった。認証用のカメラは据置型なので,乳幼児の場合は適切な位置まで抱き上げる必要はあるが,認証は可能であった。撮影した写真は画像ファイリングソフトでも使用することが可能であり,診察室でも顔写真で本人であることを確認しやすかった。
結論:顔認証カメラは,診察券の代わりに使用でき,受付業務の簡略化,患者間違い防止に貢献する。
Abstract Purpose:To create a system that simplifies the reception work and prevents human error by using a face recognition camera instead of a hospital card.
Method:Using the face recognition camera JVS-AVD01 manufactured by Geovision, we constructed a system that recognizes patient's faces and automatically inputs the reception in electronic medical records. The steps are as follows:①Enter the patient's ID and name using the input software for the face recognition camera installed in the iPad. ②Take some pictures of the patient's face with the iPad and register them. ③When the patient looks at the camera, the camera performs facial recognition. ④Since the face recognition camera and electric medical record are linked, reception of the electronic medical record is automatically completed.
Results:It takes several minutes to register the ID and name, take the picture, and explain the system at the first visit. At the time of re-examination, the reception is possible in a few seconds when the patient looks at the camera. There have been no mistakes to date. Since the camera is stationary, infants need to be lifted to an appropriate position, but authentication is also possible. The photograph taken can also be used with image filing software, and it confirming the identity of the person with a face photograph is easy even in the examination room.
Conclusion:The face recognition camera can be used instead of a hospital card, thus contributing to simplification of the reception work and prevention of human errors.
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