Japanese
English
第6回日本糖尿病教育・看護学会学術集会報告 ●特別講演
アクションリサーチ:現場からの理論の創造のための研究方法―糖尿病教育・看護への活用をめざして
Action Research: Research Methodology Based on Field Activities
ホワイトヘッド ジャック
1
,
安酸 史子
2
,
田村 由美
3
Jack Whitehead
1
,
Fumiko Yasukata
2
,
Yumi Tamura
3
1英国バース大学教育学部
2岡山大学医学部保健学科
3神戸大学医学部保健学科
1Department of Education, University of Bath
2Faculty of Health Sciences, Okayama University Medical School
3Faculty of Health Science, Kobe University School of Medicine
pp.22-35
発行日 2002年3月15日
Published Date 2002/3/15
- 有料閲覧
- Abstract 文献概要
(私は)本日,「現場における実践活動に根ざしたアクションリサーチの研究方法論」についてお話させていただく機会を得,この学術集会の主催者の皆様にお礼申し上げます.
以前私が来日しましたのは,昨年2000年12月で,神戸大学教育学部附属明石小中学校の先生方と一緒に,アクションリサーチを用いた教師の専門性の開発を促す有意義な研究活動に参加する機会に恵まれました.
I want to thank the organisers of the conference for giving me this opportunity to talk with you today about the methodologies of action research based on field activities.
My last trip to Japan was in December 2000 when I had the pleasure of working with colleagues from Kobe University and Akashi School on the development of action research approaches to the professional development of teachers.
Copyright © 2002, Japan Academy of Diabetes Education and Nursing. All rights reserved.