Japanese
English
- 有料閲覧
- Abstract 文献概要
- 1ページ目 Look Inside
症例研究は,数年にわたり,一般カンファレンス,回診,症例供覧などを通じて,医学生の学習訓練として利用されている.更に最近では,医療技術学,また医学と関係ない教育にも利用されている.処理及び管理の決定が問題となる症例を提供する手段として,評価を得てきた.しかし,教育者はしばしば医療技術学にとって,症例研究が学習の最大好機であることを認識していない.症例研究に含まれている過程を明らかにすることが,症例研究の利用を,より適当に効果的にするのに役立つであろう.
The case study*1 has been in use for many years as a learning exercise for medical students through general conferences, rounds2*, and case presentations*3. More recently, it has been used in medical technology and in nonmedical education. It has gained popularity*4 as a means of presenting cases involving managerial and administrative decisions. However, educators sometimes fail to*5 recognize the value of the case study as an opportunity for maximum learning in medical technology. Clarification of the processes*6 involved in case study will help to make its use more appropriate and effective.
Copyright © 1978, Igaku-Shoin Ltd. All rights reserved.