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最近,第三の医学としてRehabilitationの問題が重要視されて来た。吾々耳鼻科関係では先ず聾,或は高度難聴児の言語のRehabilitationが問題となつて来る。この言語のRehabilitationを成功させるためには聴力障害を早く発見し,出来得る限り早くTrainingを開始することが最も大切であることは近来多くの学者によつて機会ある毎に述べられて来たのである。例えばStreng1)は「大多数の難聴児は健康な子供よりおそい時期に言葉を習う。多分言語を覚えるという興味を失つてから教育されることが多い。」H. H. Beebe2)は「難聴児の残存聴力が発見されるのは,それが子供のSpeech Leaningに役立つ時期をすぎてからのことが大部分である。」Mc. Cready3)は「生後15ヵ月を過ぎると1ヵ月を増す毎にSpeech Leaningは困難になる。」等々である。
ところが現在吾が国においては聾児或は難聴児の発見,あるいはTrainingの開始というようなことが必ずしも理想通りには行なわれておらず,さらに検討を要すべき問題であると考える。
A study was conducted on 120 children who are regarded as congenitally deaf for their actual conditions in the pre-school age a stage prior to the beginning of the special education for these children. The results are as follow:
The number that deafness is suspected by the parents at about the age of 6 months is only 6%; a larger number is found from 13 to 18 months. However, the average age in which the deafness may be found by parents or othermeans is 19 th month. The age of the child in whom hard of hearing or deafness reaching a definite diagnosis is the average 39th month or 20 months after this condition might be suspected. The average age of these children for whom the parents seek the aid of special institution is 4 years and 4 months or 52 months.
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