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要旨:左半側視空間無視を認めた回復期の2症例に対し,没入型ヘッドマウントディスプレイ機器を装着したVirtual Reality(以下,VR)でのゲームアプリを用いた受動的刺激による介入が左半側視空間無視(以下,USN)の改善に効果があるか,能動的刺激を用いた介入と比較し検討した.その結果,両症例とも能動的刺激を用いた介入と比較しVRによるゲームアプリを用いた介入後で,机上検査にてUSN症状の改善を認める結果となった.多様な介入が求められるUSNへのアプローチの一種として,VRを用いたトレーニングはその可能性が期待できると考えられた.
We investigated whether passive stimulation using a game application in Virtual Reality (VR) with an immersive head-mounted display device was effective in improving left hemispatial neglect (USN) in two convalescent patients with left hemispatial neglect, compared with an intervention using active stimulation. The results showed that USN symptoms were improved in both patients after the intervention using the VR game application compared to the intervention using active stimuli. We believe that VR training has potential as an approach to USN that requires a variety of interventions.
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