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ICUにおける回診は患者医師関係や医療提供者間のコミュニケーションに影響を与える最も重要な要素の1つであり,患者のケアに重大な影響を与える。
患者はベッドサイドで医師がプレゼンテーションを行うことを苦痛と感じていないことも多いが,医療提供者はベッドサイドよりも別室でのプレゼンテーションを好む傾向にある。多職種によるチーム回診は医療提供者間のコミュニケーションを促進し,患者のアウトカムを改善させる可能性がある。
別室で行われるカンファレンスは作業効率が上がる可能性があり,医療提供者に好まれる傾向にあるが,患者を診察することなく治療方針が決定されるおそれがある。
回診の質を改善させる要因には,多職種による回診,医療提供者の役割を明確にすること,場所や時間,チーム構成を定型化させること,チェックリストなどの標準化されたツールを使用すること,回診の中断を最小限にすること,目標をカルテに記載することが挙げられる。
ICUにおけるエビデンスが確立した教育方法はまだ存在しない。ベッドサイドでの回診と別室で行われるカンファレンスのメリットとデメリットを把握し,両者を使い分けることが重要である。
Rounds in the ICU are one of the most important factors affecting the patient-physician relationship and communication between health care providers, which has a significant impact on patient care. Patients are often not distressed by physician presentations at the bedside, but providers tend to prefer conference room presentations to bedside presentations. Multidisciplinary team rounds facilitate communication between health care providers and may improve patient outcomes. Conferences held in conference rooms have the potential to increase efficiency and tend to be preferred by providers, but they can result in decisions about treatment without seeing the patient. Factors that can improve the quality of rounds include multidisciplinary rounds, clarifying the roles of health care providers, standardizing location, time, and team composition, using standardized tools such as checklists, minimizing interruptions to rounds, and documenting goals in the medical record. No evidence-based educational methods in the ICU exist yet. It is important to understand the advantages and disadvantages of bedside rounds and room-based conferences and to use both.
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