Japanese
English
増大特集 記憶と忘却に関わる脳のしくみ—分子機構から健忘の症候まで
記憶を促通する学習パラダイムとその原理
Learning Paradigms for the Promotion of Memory, and Their Underlying Principles
牧野 健一
1
,
池谷 裕二
1
Kenichi Makino
1
,
Yuji Ikegaya
1
1東京大学大学院薬学系研究科薬品作用学教室
1Laboratory of Chemical Pharmacology, Graduate School of Pharmaceutical Sciences, The University of Tokyo
キーワード:
学習
,
記憶
,
睡眠
,
テスト効果
,
交互学習
,
Learning
,
Memory
,
Sleep
,
Test effect
,
Interleaved learning
Keyword:
学習
,
記憶
,
睡眠
,
テスト効果
,
交互学習
,
Learning
,
Memory
,
Sleep
,
Test effect
,
Interleaved learning
pp.821-828
発行日 2018年7月1日
Published Date 2018/7/1
DOI https://doi.org/10.11477/mf.1416201083
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効果的な学習は学校生活からビジネスまで日常的に重要である。本論では,学習への睡眠の効果,特にタイミングや昼寝の効果を示す。さらに,テストの効能や分散学習など,種々の学習方法の比較研究を紹介し,より効率的な学習を実現するための手掛かりを提示する。
Abstract
Efficient learning is essential for the activities of everyday life, such as for school and business. This review summarizes the effect of sleep and its timing, as well as the effect of napping and rest, on learning efficiency. In addition, we compare various learning methods, including specific versus varied practice and blocked versus interleaved learning, and propose daily techniques for efficient learning.
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