Japanese
English
◆総説
応用行動分析学と作業療法—自閉症スペクトラム障害児に対する早期介入を中心に
Applied behavior analysis and occupational therapy: Early intervention for children with autism spectrum disorder
塩津 裕康
1
,
倉澤 茂樹
2
Hiroyasu Shiozu
1
,
Shigeki Kurasawa
2
1中部大学
2関西福祉科学大学
1Chubu University
2Kansai University of Welfare Sciences
キーワード:
応用行動分析学
,
早期介入
,
自閉スペクトラム症/障害
,
エビデンス
,
Applied behavior analysis
,
Early intervention
,
Autism spectrum disorder
,
Evidence
Keyword:
応用行動分析学
,
早期介入
,
自閉スペクトラム症/障害
,
エビデンス
,
Applied behavior analysis
,
Early intervention
,
Autism spectrum disorder
,
Evidence
pp.17-25
発行日 2020年2月15日
Published Date 2020/2/15
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- サイト内被引用 Cited by
要旨:本論では,自閉症スペクトラム障害児(以下,ASD児)に対する,より効果的な作業療法の開発に向けて,応用行動分析学(以下,ABA)を取り入れることを検討した.ABAは,強力なエビデンスを持つとともに,作業療法士はこれを適用するためのスキルを持っている.そのため,本論から我が国の作業療法士がABAを取り入れることを吟味し実践することで,ASD児に対する,より効果的な作業療法となることが期待される.
This study discusses the applied behavior analysis (ABA) as a more effective method of occupational therapy intervention for children with autism spectrum disorder. ABA has strong evidence, and occupational therapists have skills to adapt it. Therefore, based on this study, it is expected that Japanese occupational therapists should consider adapting ABA to improve the occupational therapy for children with autism spectrum disorder.
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