Japanese
English
特別記事 全訳
Explanation and elaboration paper (E&E) for the Guideline for Reporting Evidence-based practice Educational interventions and Teaching (GREET) 2016―概説:根拠に基づく実践の教育的介入と教育の報告ガイドライン(GREET)2016:E&E
Explanation and elaboration paper (E&E) for the Guideline for Reporting Evidence-based practice Educational interventions and Teaching (GREET) 2016
Anna C. Phillips
1
,
Lucy K. Lewis
2,3
,
Maureen P. McEvoy
1
,
James Galipeau
4
,
Paul Glasziou
5
,
David Moher
6
,
Julie K. Tilson
7
,
Marie T. Williams
1,2
,
友滝 愛
8
,
加藤 尚子
9
,
柏原 康佑
10
,
木戸 芳史
11
,
本田 順子
12
,
深堀 浩樹
13
Anna C. Phillips
1
,
Lucy K. Lewis
2,3
,
Maureen P. McEvoy
1
,
James Galipeau
4
,
Paul Glasziou
5
,
David Moher
6
,
Julie K. Tilson
7
,
Marie T. Williams
1,2
1School of Health Sciences, University of South Australia
2Sansom Institute for Health Research, Alliance for Research in Exercise, Nutrition and Activity (ARENA), University of South Australia
3Faculty of Medicine, Nursing and Health Sciences, School of Health Sciences, Flinders University
4Ottawa Hospital Research Institute, Centre for Practice-Changing Research (CPCR), The Ottawa Hospital
5Centre for Research in Evidence-Based Practice (CREBP), Bond University
6Ottawa Hospital Research Institute, Clinical Epidemiology Program, Centre for Practice-Changing Research (CPCR), The Ottawa Hospital
7Division of Biokinesiology and Physical Therapy, University of Southern California
8国立看護大学校看護学部人間科学情報学
9Department of Health, Medicine and Caring Sciences, Division of Nursing Science, Linköping University
10東京大学医学部附属病院臨床研究推進センター研究者主導試験推進部門データサイエンス室
11浜松医科大学医学部看護学科臨床看護学講座精神看護学領域
12兵庫県立大学看護学部生涯広域健康看護講座小児看護学
13慶應義塾大学看護医療学部老年看護学分野
1School of Health Sciences, University of South Australia
2Sansom Institute for Health Research, Alliance for Research in Exercise, Nutrition and Activity (ARENA), University of South Australia
3Faculty of Medicine, Nursing and Health Sciences, School of Health Sciences, Flinders University
4Ottawa Hospital Research Institute, Centre for Practice-Changing Research (CPCR), The Ottawa Hospital
5Centre for Research in Evidence-Based Practice (CREBP), Bond University
6Ottawa Hospital Research Institute, Clinical Epidemiology Program, Centre for Practice-Changing Research (CPCR), The Ottawa Hospital
7Division of Biokinesiology and Physical Therapy, University of Southern California
pp.228-262
発行日 2020年6月15日
Published Date 2020/6/15
DOI https://doi.org/10.11477/mf.1681201769
- オープンアクセス
- Abstract 文献概要
- 1ページ目 Look Inside
- 参考文献 Reference
- サイト内被引用 Cited by
はじめに
この説明と詳細(E&E)の論説は,根拠に基づく実践の教育的介入と教育を報告するためのガイドライン(the Guideline for Reporting Evidence-based practice Educational interventions and Teaching: GREET) のチェックリストに対応するように作成されている。このE&Eの目的は,GREETチェックリストの使用,理解,および,普及を促進することである [1]。
GREETチェックリストには,根拠に基づく実践(evidence-based practice: EBP)の基盤となる知識やスキルの学習を促すために行なわれた教育的介入を報告するときに推奨される項目が含まれている。GREETチェックリストは,著者らがEBPのための教育的介入を計画する段階,すなわちEBPのための教育的介入を設計する段階の手引き,および,公表を目的とした報告の準備のための手引きとなることが意図されており,潜在的には,EBPのための教育的介入を報告している研究を評価するためのテンプレートとして役立つ可能性がある。またGREETチェックリストは,EBPのための教育的介入のために開発されたものであるが,潜在的には,教育的介入を報告するときの一般的な手引きとしても役立つかもしれない。
Copyright © 2020, Igaku-Shoin Ltd. All rights reserved.