Japanese
English
特集 マルチリンガルブレイン
脳のしくみから見た効果的外国語教育
Effective Education of Foreign Languages Based on the Brain Mechanism
植村 研一
1,2,3
Kenichi Uemura
1,2,3
1浜松医科大学
2介護老人保健施設大穴さくら苑
3日本医学英語教育学会
1Department of Neurosurgery, Hamamatsu University School of Medicine
2Geriatric Health Service Faculty, Ooana Sakura En
3Japan Society for Medical English Education
キーワード:
マルチリンガルのウェルニッケ言語野
,
効果的外国語教育
,
ウェルニッケ言語野への外国語野形成
,
Wernicke's receptive speech area in a multilingual
,
effective foreign language education
,
establishment of an area specific for a language to be learned in Wernicke's speech area
Keyword:
マルチリンガルのウェルニッケ言語野
,
効果的外国語教育
,
ウェルニッケ言語野への外国語野形成
,
Wernicke's receptive speech area in a multilingual
,
effective foreign language education
,
establishment of an area specific for a language to be learned in Wernicke's speech area
pp.211-215
発行日 2021年3月1日
Published Date 2021/3/1
DOI https://doi.org/10.11477/mf.1416201742
- 有料閲覧
- Abstract 文献概要
- 1ページ目 Look Inside
- 参考文献 Reference
マルチリンガルの人の脳のウェルニッケ言語野にはそれぞれの言語を理解する部位が別々に存在する。文法と翻訳を中心とした外国語教育では,独立した言語野は形成されずその外国語を駆使できない。徹底した聴き取り訓練と会話を含め,日本語を逐語訳せずにその外国語で好まれる表現に意訳する教育を徹底してウェルニッケ言語野にその言語に特有の部位を形成させることが最も効果的な外国語教育である。
Abstract
Wernicke's receptive speech area in a multilingual has separately located areas, each specific for a respective language. Such specific areas will not be established by learning respective languages through grammatical literal translation. Effective foreign language education is to establish a restricted area within the receptive speech area specific to the language to be learned by listening and conversation training.
Copyright © 2021, Igaku-Shoin Ltd. All rights reserved.