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I.弱視教育の意義
どんな子どもでも,成長し発達する無限の可能性をもつている。これは弱視児とて同じである。しかし,普通児とはちがつて,視力が低い,視野がせまい,あるいは色覚が弱い,といつた障害があるために,生活や学習場面における視知覚的行動(visual-perceptional behavi—or)の面でいろいろと支障がでてきがちである。
ここで問題にする弱視教育とは,そういつた弱視児の視覚欠陥をなんらかの手段によつて補ない,その潜在能力(potentiality)を最大限に開発し拡大してやる仕事である。
In this paper, the authors have reviewed the meaning, principle and history of education for the partially seeing children, and have present-ed an argument stressing the necessity for settling the solution for the following problems currently encounted in this field of special edu-cation in Japan.
1. Up to the present time, our country has adopted a system of guidance specifically devised for the partially seeing children in re-sidential schools for the blind.
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