Japanese
English
- 販売していません
- Abstract 文献概要
- 参考文献 Reference
要旨
目的:シミュレーション教育におけるファシリテーターのファシリテーション技術を検討した研究を包括的にレビューし,ファシリテーターのファシリテーション技術の構成要素を抽出する.
方法:医学中央雑誌,PubMED,CIHAHL,MEDLINE,ProQuestにて英語と日本語で検索しナラティブレビューを実施した.
結果:二次スクリーニングの結果,16件の文献をレビュー対象とした.ファシリテーターのスキルの構成要素は,シナリオのフレーミング作成,安全な環境の提供など7つが抽出された.
結論:ファシリテーターのスキルは,学習者の学習スタイルに合わせるため,本研究結果である,適切なタイミングでの合図,デブリーフィングのサポート,ロールモデルとしての機能といった体験学習を深めるための能力が必要となる.
Purpose: To comprehensively review studies examining facilitator facilitation skills required for simulation education and extract the components of these skills.
Method: we conducted a narrative review by searching Ichushi-Web, PubMED, CIHAHL, MEDLINE and ProQuest in English and Japanese.
Results: The secondary screening yielded 16 pieces of literature for review. Seven components of facilitator skills were identified, including the creation of a scenario framing and the provision of a safe environment.
Conclusion: The results of this study revealed that to match the learning styles of learners, facilitator skills require the ability to deepen experiential learning, such as giving signals at appropriate timing, supporting debriefing, and functioning as a role model.
Copyright © 2024, Japan Academy of Nursing Science. All rights reserved.