Japanese
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要旨
目的:ナースコールが頻回なALS患者への関わりを肯定的に捉えていた看護師の経験を中心に,コールが頻回なALS患者への関わりが看護師にどのように経験されているかを記述する.
方法:ALS患者に関わる看護師4名に非構造化インタビューを行い,そのデータを,解釈学的現象学的方法を用いて記述,分析した.
結果:頻回にコールするALS患者への看護について,困難を感じる看護師と肯定的に捉える看護師がいた.肯定的に捉える看護師からは,これを病気によるものと捉え,その人はどうしてほしいかと考えること,また,その都度のコールに対して,目先の具体的な要求に応えるだけでなく,同時にその患者の不安や呼びかけに対して応答することが可能な場合があることが語られた.
結論:本研究結果は,頻回なコール等により困難と捉えられがちなALS患者に対する看護の可能性について,ひとつの示唆を与えるものであった.
Objective: This study aimed to describe the experiences of nurses working with ALS patients with frequent calls, focusing on a nurse who regarded caring for such patients affirmatively.
Methods: Unstructured interviews were conducted with four nurses working with ALS patients, and the data were described and analyzed using hermeneutic phenomenological method.
Results: Some nurses had difficulty in caring for ALS patients with frequent calls, while others tried to take an active role in nursing. A nurse who was actively engaged in nursing stated that it is possible to view this as a result of the illness and to think about what the patient would like them to do from his or her point of view. These nurses also stated that it is possible to respond to each call in such a way that it is not only a response to the immediate specific request but also a response to the patient's anxiety and call.
Conclusion: These findings suggest a possibility for nursing care for ALS patients, who are often regarded as difficult due to frequent calls.
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