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本研究の目的は,作業療法で用いられる理論や実践手法に関する教育やそれらの実践経験が職業的アイデンティティに及ぼす影響について仮説モデルを作成し,その関連性を定量的に明らかにすることである.対象は身体障害領域や高齢者領域に勤務する作業療法士207名であった.このモデルを検証するために構造方程式モデリングを実施した.結果として,作業療法独自の理論や実践手法に関する卒後教育を受けて実践経験を積むこと,さらには性別や現在理想とする作業療法士の存在が職業的アイデンティティに影響を及ぼすことが明らかとなった.本研究にて検証したモデルより,職業的アイデンティティを高める教育方法の指針を示すことができる.
To clarify major factors that influence professional identity of occupational therapists, we adopted a hypothetical model for quantitative analysis. Participants were 207 Registered Occupational Therapists who worked for the elderly and people with physical disabilities. This model rebuilt the effects of education and practice on the theory and methods used in occupational therapy on professional identity, using structural equation modeling to estimate this hypothetical model. Professional identity was affected by post-graduate education on occupational therapy's own theory and practice method, as well as on the perception of the current ideal occupational therapists and gender. These results, taken together, suggest that this model will guide educational methods for enhancing professional identity of occupational therapists.
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