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要旨:本研究の目的は,作業中心のEBPにおけるコンピテンシーを探索的に検討することである.研究法は構造構成的質的研究法を採用し,データ分析にはSteps for Coding and Theorizationを用いた.対象は4名の作業療法士であった.結果は,コンピテンシーとして〈EBPの知識とスキルの理解〉〈作業中心の問題点の定式化およびアウトカムの採用〉〈作業療法の専門性に基づく多様なエビデンスの統合〉〈作業療法理論の実践的な参照〉が明らかとなった.作業中心のEBPを実践するためには,EBPの基本的な知識とスキルの理解を前提として,作業療法の専門的な実践に多様なエビデンスを統合する重要性が示された.
This research aimed to clarify the competencies of occupation-centered EBP. We used the Structure-Constructive Qualitative Research Method for qualitative research designs, and Steps for Coding and Theorization for qualitative data analysis. The participants were four occupational therapists. As a result, we identified four competencies: understanding EBP knowledge and skills, adoption of occupation-centered problems and outcomes, integration of diverse evidence from occupational therapy expertise, and practical references to occupational therapy theory. Findings from this study suggest that understanding EBP knowledge and skills and integrating diverse evidence are important for EBP practice based on occupational therapy expertise. These findings contribute to the development of EBP based on occupational therapy expertise.
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