Japanese
English
◆実践報告
読み書きが苦手な子どもに対するCognitive Orientation to daily Occupational Performance(CO-OP)を基盤とした遠隔作業療法
Cognitive Orientation to daily Occupational Performance (CO-OP)-based tele-occupational therapy for children with reading and handwriting difficulties
塩津 裕康
1
,
奥津 光佳
2
,
倉澤 茂樹
3
Hiroyasu Shiozu
1
,
Mitsuyoshi Okutsu
2
,
Shigeki Kurasawa
3
1中部大学
2NPO法人はびりす
3関西福祉科学大学
1Chubu University
2NPO Habilis
3Kansai University of Welfare Sciences
キーワード:
CO-OP
,
遠隔作業療法
,
読字
,
書字
,
Tele-occupational therapy
,
Reading
,
Handwriting
Keyword:
CO-OP
,
遠隔作業療法
,
読字
,
書字
,
Tele-occupational therapy
,
Reading
,
Handwriting
pp.72-78
発行日 2021年2月15日
Published Date 2021/2/15
- 販売していません
- Abstract 文献概要
- 1ページ目 Look Inside
- 参考文献 Reference
- サイト内被引用 Cited by
要旨:新型コロナウイルス感染症(以下,COVID-19)の影響により,クライエントに対面で作業療法を提供することが難しい状況に陥った.そこで,我々はCognitive Orientation to daily Occupational Performance(CO-OP)を基盤とした遠隔作業療法を実施した.実践形態が遠隔であっても,読み書きが苦手な子どもたち,および保護者からポジティブな反応が確認できた.この実践を報告することによって,COVID-19の第二波やその他の理由で対面での作業療法が困難になった際の一助となることを期待している.
Due to face-to-face occupational therapy intervention being interrupted resulting from COVID-19, we started the Cognitive Orientation to daily Occupational Performance (CO-OP) based on tele-occupational therapy for children with difficulty reading and handwriting. This intervention lead to positive reactions from children and parents. This clinical report supports occupational therapy interventions in non-face-to-face situations.
Copyright © 2021, Japanese Association of Occupational Therapists. All rights reserved.