Japanese
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さまざまな技能は,順序づけられた一連の手の運動から成り立っている。その特徴は,長期間の学習によって獲得されるということである。その神経機構を調べるために,サルとヒトを対象にした連続ボタン押し課題を使い,新しい順序動作の学習過程と,すでに十分学習した順序動作の再現過程を調べた。サルでは,単位ニューロン活動の記録と局所神経活動の可逆的なブロックを用い,ヒトでは機能的MRIを用いて実験を行った。その結果,つぎのことが明らかになった。前補足運動野や外側前頭連合野などの前頭皮質と大脳基底核の前方領域は,手続きを知識として獲得するために必要である,頭頂連合野の領域は,視覚運動の順序を手続きとして蓄える。しかしさらに繰り返し練習すると,練習に使った手に固有の技能としての記憶が小脳を中心とした領域に形成される。
Motor or procedural skills are acquired by long-term practice. This is a feature that distinguishes voluntary movements from reflexes or fixed action patterns. This is a feature that allows us to carry out complex procedures efficiently. Such procedures are usually composed of a sequence of elementary movements which initially requires selective attention to perform them. After long-term practice, however, we become able to carry them out nearly automatically. Such automated procedures would then be used as elementary actions to generate higher-order procedural skills.
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