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抄録
大学病院の児童精神科専門外来に通う児童とその家族に対してCOVID-19に伴う学校の長期休校・再開に関するアンケート調査を施行した。この結果105人の回答を集積した。反応をポジティブ群,中立的群,ネガティブ群に分けて解析した。長期休校に対してポジティブに反応する子どもがネガティブに反応する子どもより多くみられた。長期休校ネガティブ群は,学校再開時にはポジティブ群に移行するものが多く,長期休校時ポジティブ群の多くは,再開時ネガティブ群に移行した。こうした結果の背景に何があるのかを明らかにするため,種々の背景因子と,発達特性による差異が見出されるかを検討した。その結果,環境因子や,基盤となる発達特性による差異が存在する可能性が見出された。COVID-19の影響により教育システムにオンライン授業など多様化が進んだが,この結果,子どもの発達特性によって教育システムは多様である必要性が見出された。
We conducted a questionnaire survey on long-term school closures and reopening due to COVID-19 among children attending a child psychiatric outpatient clinic at a university hospital and their families. As a result, 105 questionnaires were accumulated. The responses were divided into positive, neutral, and negative groups and analyzed. More children responded positively to long-term school closures than those who responded negatively. Many of the long-term school closure negative groups shifted to the positive group when schools resumed, and many of the positive groups during long-term school closures shifted to the negative group when schools resumed. We investigated whether differences due to various background factors and developmental characteristics were found to clarify what lies behind these results. As a result, it was found that there may be differences due to environmental factors and underlying developmental characteristics. Due to the impact of COVID-19, the educational system has become more diversified, such as online classes.
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